Ali obstaja povezava med razvitostjo knjižnic in brezposlenostjo?
V težkih časih
brezposelnosti in pomanjkanja je knjižnica edina pot do bralnega gradiva za vse
otroke, za vire za vseživljenjsko učenje in podporo formalnemu izobraževanju.
Bralna pismenost je po opredelitvah OECD ključna kompetenca za doseganje osebnega
in družbenega uspeha. Torej otrok, ki ne bo dosegel primernega nivoja bralne
pismenosti, ne bo imel dovolj možnosti v izobraževanju, kasneje pri
zaposlovanju, socialni vključenosti in politični participaciji. Naj opozorimo
na zanimivo sovpadanje podatkov o razvitosti knjižnic, stopnje registrirane
brezposelnosti in nižjih rezultatov raziskave PISA sovpadajo. PISA je mednarodna
raziskava o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti. Izvaja se pod
okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Razvitost knjižnične dejavnosti se kaže v knjižnični
zbirki, prirastu, številu članov, obiska in izposoje, v prihodkih in razviti
knjižnični mreži. Glede tega sta najmanj razvita Pomurje in Spodnjedravska
regija, ti dve regiji prednjačita v nezaposlenoti in v slabih rezultatih
šolarjev v bralni pismenosti. Kjer je knjižnična mreža razvita, so otroci na
tej preizkušnji med najbolj uspešnimi, primer je goriška regija.
O tem je pisala Milena Bon v članku SPLOŠNE KNJIŽNICE PO
KNJIŽNIČNIH OBMOČJIH
V LETU 2010. Povezava je tukaj: http://www.old.zbds-zveza.si/maribor2011-bon.asp
To pomeni: vlaganje v knjižnice je vlaganje v razvoj. V to, da imajo ljudje bližjo pot do znanja. Do izobrazbe. Do služb. Do upanja. Knjižnice smo najmočnješa kulturna infrastruktura in do tega nismo prišli lagodno.
Komentarji