Ali obstaja povezava med razvitostjo knjižnic in brezposlenostjo?


V težkih časih brezposelnosti in pomanjkanja je knjižnica edina pot do bralnega gradiva za vse otroke, za vire za vseživljenjsko učenje in podporo formalnemu izobraževanju. Bralna pismenost je po opredelitvah OECD ključna kompetenca za doseganje osebnega in družbenega uspeha. Torej otrok, ki ne bo dosegel primernega nivoja bralne pismenosti, ne bo imel dovolj možnosti v izobraževanju, kasneje pri zaposlovanju, socialni vključenosti in politični participaciji. Naj opozorimo na zanimivo sovpadanje podatkov o razvitosti knjižnic, stopnje registrirane brezposelnosti in nižjih rezultatov raziskave PISA sovpadajo. PISA je mednarodna raziskava o bralni, matematični in naravoslovni pismenosti. Izvaja se pod okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD).  Razvitost knjižnične dejavnosti se kaže v knjižnični zbirki, prirastu, številu članov, obiska in izposoje, v prihodkih in razviti knjižnični mreži. Glede tega sta najmanj razvita Pomurje in Spodnjedravska regija, ti dve regiji prednjačita v nezaposlenoti in v slabih rezultatih šolarjev v bralni pismenosti. Kjer je knjižnična mreža razvita, so otroci na tej preizkušnji med najbolj uspešnimi, primer je goriška regija. 
O tem je pisala Milena Bon v članku  SPLOŠNE KNJIŽNICE PO KNJIŽNIČNIH OBMOČJIH V LETU 2010. Povezava je tukaj: http://www.old.zbds-zveza.si/maribor2011-bon.asp
To pomeni: vlaganje v knjižnice je vlaganje v razvoj. V to, da imajo ljudje bližjo pot do znanja. Do izobrazbe. Do služb. Do upanja.  Knjižnice smo najmočnješa kulturna infrastruktura in do tega nismo prišli lagodno.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vrabček, ki bi bil rad kot sraka

Veronika vs. Marjeta z vidika amaterskega in priložnostnega grboslovja

Javna beseda